top of page

שיח גישורי בשירות המנהל כפותר קשיי תקשורת בין עובדים

שבוע חדש מתחיל בבוקר סגרירי שרק מחמיר כאשר עינייך קולטות שנכנסת למשרד בדיוק לתוך חילופי צעקות בין שתי עובדות מקצועיות במשרדך. העיניים הדומעות של יעל ופניה חתומות של אורה נתנו עדות טרייה למצב הבלתי נסבל המתקיים בין השתיים שמתחיל לעייף אפילו אותך.

יעל בשנות השלושים לחייה התחילה את עבודתה בארגון לפני כשלושה חודשים. יעל עובדת מקצועית בתחומה, עובדת בצוות המונה  שלוש עובדות ונדרשת ממנה מסוגלות לשיתוף פעולה מקצועי במלא עם עמיתותיה למשרד. יעל בחורה עניינית, מסורה לעבודתה ורוצה להתמיד בה.

יש לה בעיה רצינית אחד-היא לא מצליחה לעבוד עם אורה. הן פשוט לא מבינות אחת את השנייה . כל דבר שיעל מנסה להגיד או להסביר לאורה-נתקל בחומה של חוסר הבנה.

אורה הנה עובדת וותיקה ומקצועית, בשנות החמישים בחייה, עובדת בארגון יותר מעשר שנים עם הרבה אכפתיות ונתינה ולא מבינה מה יעל רוצה ממנה.

השאלות שעולות אצלך נעות על פני הרצף: "מה הולך פה?? שתי נשים בוגרות לא יכולות להסתדר?" או  " מי מהן בעייתית כאן ולמי מהן יהיה לי יותר קל למצוא תחליף?"

הפיצוץ הבא נראה בלתי נמנע וככל שהזמן עובר- התקשורת ביניהן מתדרדרת ,יעל דועכת מיום ליום ואורה "מתהלכת על ביצים". המנהל/ת שבך מודאג. מה יהיה? הרי אי אפשר להמשיך לעבוד ככה!!

קצרים בתקשורת בין שתיהן מפריעים יותר ליעל שממש שוקלת לעזוב את עבודתה.

מה יכולה להיות דרך פעולה של מנהל אשר מעוניין  להחזיר לעצמו את השקט ולחדול מחיפוש של עובדים חדשים?

פוזיציה ניהולית מחייבת קבלת החלטות. נבחר להאמין כי המצוקה של יעל ושל אורה קשה להן ושלכל אחת מהצדדים יש תפיסות, ערכים וניסיון חיים .

בסיפור שלנו מנהלת המצוידת  בארגז כלים גישוריים יזמה שיחה אישית עם יעל. יחד הם עלו על דברים שחשובים ליעל במקום העבודה ודייקו את הבחירות של יעל עד כה בצורת ההתמקמות שלה במשרד. שיחה טעונה ככל שתהיה שמצליחה לשמור על תחושת האימון יש בה פוטנציאל לשינוי.

המנהלת לא טיפלה בסימפטומים אלא נגעה בצרכים של יעל ועודדה אותה לקחת אחריות על הדרך בה היא מביאה את עצמה לפני העמיתים. המנהלת תרמה ליכולת הפרשנות של יעל את הסיטואציה ובכך לימדה את יעל להשפיע על גורלה במצב הקיים. היא הכינה אותה לקראת שיחה משולשת עם אורה.

הדאגה להתייחסות מאוזנת כלפי עובדים שונים חייבה את המנהלת להכין גם את אורה לשינוי המצופה. בשיחה אישית עם אורה המנהלת הופתעה לגלות שלמרות החזות הבטוחה והמקצועית –אורה מבולבלת כי היא לא מצליחה להתחבר לכל מה שיעל מייצגת עבורה. פשוט הן לא משדרות על אותו גל! בשיחה אישית עם המנהלת  אורה  קיבלה הכרה בהיותה היא ומצאה את עצמה חושבת על המצב עם יעל  מנקודות מבט נוספות.

אחרי שהמנהל "בישל" אצל הצדדים את המסוגלות לשיחה משולשת –התקיימה שיחה שפתרה את המתח השורר בין העובדים ומיקמה אותם מחדש.

מיומנויות גישוריות בשירות המנהל עושות שינוי!  יש דרכים רבות להניע עובדים לביצוע מוצלח של תפקידם ויש דרכים רבות ליצור אקלים של הידברות ושיח. אין הדבר ביטוי לאהבת אדם כשלעצמו  אלא דרך להשפיע ולייצר מציאות רצויה בסביבת העבודה לטובת  כל העובדים במשרד.

מזמינה אותך להתנסות בהרחבת המעגל שלך כמנהל משפיע ולאמץ כלים ומיומנויות גישור בהתמודדויות עם העובדים  ועם אתגרי התפקיד.

bottom of page