התעודה היא תמונת מצב זמנית

תמונה-של-תעודה.jpg

כפי שבית הספר מבין אותה ומבוססת על התנהלות הילד/ה בזמן מוגבל.

כיצד אנחנו בוחרים להתייחס לתעודה של ילדינו ובמה נתמקד?

מה אנחנו רוצים שהילד ילמד על עצמו מתוך ההתייחסות שלנו?

המטרה - חיזוק הערך העצמי ותחושת מסוגלות, בלי קשר להישגים.

 

עצות זהב לשיחה מחברת סביב התעודה:

  • התחילו בשאלה איך את/ה מרגיש/ה בקשר לתעודה וזאת אחרי שבחרתם יחד זמן שמתאים לילד/ה להראות לכם אותה.

  • תתייחסו לערכים שחשוב לכם לקדם העולים מתוך הכתוב (התנהגות מכבדת, יחס למורים, שמירה על הרכוש, עצמאות בלמידה).

  • תתמקדו בחיובי והתייחסו לכל ביטוי של מאמץ מצדו/ה של הילד/ה להתקדם.

  • חזקו את ההתמדה למרות הנסיבות המיוחדות של השנה ואת הנכונות להשקיע. דברו מכבד גם אם יש עוד על מה לעבוד. גם לגבי תעודה מצוינת תתמקדו בדרך ולא בתוצאה.

  • התייעצו עם הילד/ה, כיצד הדברים שעוזרים לך להצליח בתחום מסוים יכולים לעזור לך להתמודד עם הדברים שקשה לך איתם בתחום אחר? חשבו יחד על הפתרונות. "מה היית רוצה לשפר בעתיד?".

  • מה לא יהיה בשיחה טובה? שיפוטיות וביקורת. גם לא הערצה של הישגים גרידא. לא השוואה בין אחים ולכן כדאי להקדיש לכל ילד מרחב פרטי. 

 

משפטים מעודדים  שמטרתם לעלות תחושת הערך העצמי של הילד/ה ולהוסיף לאמונה עצמית שלו/ה ומכך הנכונות לפעול:

  • את/ה במסלול הנכון.

  • את/ה משקיע/ה מעצמך ואני מעריך/ה את זה מאוד

  • עבדת כל כך קשה על זה.

  • גם כשהיה קשה ללמוד עם כל מה שהיה מסביב- עשית מה שיכולת

  • זה עדיין קשה, אך כשאתה ממשיך לתרגל- אתה עושה הכל כדי להתקדם וזה מה שחשוב

  • שמעתי שסיפרת איך את/ה מרגיש/ה. זה נהדר.

  • זה מתקדם בצורה טובה.

  • איזה שיפור!

  • ידעתי שאת/ה יכול/ה לעשות את זה.

  • אני אוהב/ת לשמוע אותך מדבר/ת.

  • אני בטוח/ה שאת/ה גאה בעצמך.